Handelsbetingelser

Når du foretager et køb på Cykelpartner.dk accepterer du samtidig nedenstående handelsbetingelser mellem dig og Cykelpartner A/S.

Cykelpartner.dk ejes og drives af:

Cykelpartner A/S
Industrivej 9
7870 Roslev

CVR-nr.: 18556839
Telefon: 39403131
Mail: info@cykelpartner.dk

Det er også via ovenstående oplysninger du kan kontakte os hvis du har et spørgsmål, ønsker at indgive en klage eller har brug for andre oplysninger fra os.

OBS: Hvis du er B2B kunde hos Cykelpartner.dk, vil dine rettigheder variere en smule fra vores øvrige kunder - Se nederste punkt "Handelsbetingelser som B2B kunde".

Priser og betaling

Priser på Cykelpartner.dk

Alle priser på Cykelpartner.dk er angivet i danske kroner og prisen vises inkl. moms (og evt. afgifter). Priserne er dagspriser og vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Vi tager samtidig forbehold for pris- og korrekturfejl, samt afgiftsændringer.

Sådan forgår din betaling

Når du foretager et køb på Cykelpartner.dk kan du anvende følgende betalingsmidler: Dankort, VISA, MasterCard, Visa Elektron, Anyday, JBC, Mobilepay og EAN-nummer. Alle betalingstransaktioner via betalingskort sker via Nets (tidligere PBS) og betalingen hæves først fra dit betalingskort, når din ordre afsendes.

Hvis du har bestilt flere varer i én ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, vil betalingen for disse varer først finde sted når varen/varerne afsendes.

Øvrige vedr. betaling

  • Data vedr. dit kreditkort vil aldrig være tilgængelig for Cykelpartner A/S
  • Cykelpartner.dk kan aldrig trækkes et større beløb, end det beløb du har godkendt.
  • Vi benytter Quickpay som betalingsgateway. Quickpay er PCI-certificeret efter internationale standarder for databeskyttelse.
  • Ved betaling med internationale betalingskort - som f.eks. Visa eller MasterCard - vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Beløbet reserveres ikke ved betaling med Dankort. Betaler du med MobilePay, er det det betalingskort, der ligger i appen, der bestemmer om der sker reservation af betalingen. Cykelpartner A/S opkræver ikke betalingsgebyr når du betaler med kort.
  • Hvis en tredjeperson misbruger dit betalingskort, hæfter du ikke selv for misbruget, medmindre du har overtrådt reglerne for brug af betalingskort jf. aftalen du har indgået med dit pengeinstitut.

Hvornår er aftalen mellem dig og Cykelpartner bindende?

Når du har gennemført en ordre på Cykelpartner.dk vil du modtage en autogenereret mail, med oplysninger om din bestilling. Bemærk, at denne mail ikke er en bindende ordrebekræftelse, men en oversigt over din bestilling. Det betyder, at Cykelpartner A/S fortsat har mulighed for at annullere din ordre i tilfælde af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt eller lignende tilfælde. Ordren er bindende i det øjeblik du modtager en mail med besked om, at din pakke er klar til afsendelse/afhentning. I denne mail vil din faktura også være vedhæftet. 

Leverings- og fragtmuligheder

Det kan du forvente i forhold til levering

Vi forsøger altid at få dit køb leveret hurtigst muligt. Bestiller du inden kl. 17.00 mandag til fredag, vil du i langt de fleste tilfælde modtage ordren dagen efter (dog ikke helligdage og weekend). Hvis du vælger at skrive en kommentar i forbindelse med din ordre, skal du være opmærksom på, at dette kan medføre en forsinkelse af din ordre, da dette kræver en manuel behandling.

Hvis din ordre indeholder et produkt der er i restordre, vil du umiddelbart efter modtage en mail om, hvornår vi forventer at have varen klar til levering. Hvis vi leverer dine varer af flere omgange, vil du selvfølgelig ikke blive opkrævet for ekstra fragt. Du vil modtage en e-mail fra os, når varen igen er på lager og er afsendt til dig.

Det er udelukkende muligt at få levering til adresser indenfor Danmarks grænser (Færøerne og Grønland ikke inklusiv).

Restordre og udgåede varer

Hvis der indgår produkter i din ordre, som ikke er på lager, eftersendes disse hurtigst muligt. Alle varer, der er på lager, sendes med det samme. Har du bestilt en eller flere varer, der viser sig at være udgået, vil du blive kontaktet hurtigst muligt med henblik på at finde en erstatningsvare.

Vi tager forbehold for udsolgte varer og force majeure - herunder arbejdskonflikt og mangler ved, eller forsinkelse af, leverancer fra underleverandører.

Det kan du forvente i forhold til fragt

Når du handler hos Cykelpartner.dk får du din ordre leveret fragtfrit til pakkeshop, hvis du handler for vores fragtfri grænse, eller derover. På ordrer under den fragtfri grænse, samt ordre med hjemmelevering og levering til erhverv, pålægges et fragtgebyr.

For at gøre leveringen så fleksibel som muligt, samarbejder vi med flere distributører; GLS og PostNord (Jetpack ved cykler). Det vil altid være en kombination af din ordres samlede mål og vægt, der afgør, hvilke leveringsmuligheder du får stillet til rådighed ved check out.

OBS: Hvis der ikke er plads på det valgte udleveringssted bliver pakken flyttet til nærmeste ledige udleveringssted. I disse tilfælde vil du blive kontaktet af vores distributør. Cykelpartner A/S kan ikke stilles ansvarlig for forsinkelser forårsaget af vores distributører og deres underleverandører.

Du har mulighed for selv at afhente din ordre

Når du gennemfører et køb på Cykelpartner.dk får du altid tilbudt muligheden for at afhente din pakke via Click & Collect. Udlevering af din pakke kan ske hos Cykelpartner i Jebjerg eller i en Design Cykler butik. Se Cykelpartners åbningstider her eller find åbningstider hos din nærmeste Design Cykler butik her

Særligt vedr. levering af cykler

Når du bestiller en cykel på Cykelpartner.dk afviger leveringsbetingelserne fra vores øvrige leveringsbetingelser, ud fra følgende punkter*:

  • Leveringstid: Da cykler leveres samlet og køreklar, skal du forvente længere leveringstid. I de fleste tilfælde leveres cyklen indenfor 2-7 hverdage, men leveringen kan i særtilfælde tage længere tid. Eventuelt ekstraudstyr bestilt sammen med cyklen monteres desværre ikke, medmindre andet er opgivet.
  • Levering: Cykler leveres direkte til din adresse via JetPak. JetPak er ansvarlig for at kontakte dig før levering, med henblik på at oplyse dig om tidspunkt for levering (hverdage mellem 8-16). Du har også mulighed for selv at afhente din cykel i en Design Cykler butik nær dig.

*Gælder dog ikke børnecykler.

Persondatapolitik

Når du handler på Cykelpartner.dk, har vi brug for følgende oplysninger af dig, for at kunne gennemføre en ordre:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse
  • Leveringsønsker
  • Betalingsmåde
  • Oplysning om den IP-adresse, hvorfra købet er foretaget
  • Oplysning om, hvad du har købt og eventuelt returneret
  • Eventuelle oplysninger om forespørgsler eller reklamationer


Vi behandler dine personoplysninger udelukkende med det formål at kunne levere varen til dig, samt for at kunne behandle eventuelle henvendelser omkring dit køb.
Ønsker du at læse mere om hvordan vi behandler dine persondata, hvornår dine data slettes, samt dine rettigheder til at få dem slettet, kan du læse vores fulde persondatapolitik her.

Cykelpartner A/S videresælger under ingen omstændigheder dine oplysninger til tredje part.

Brug af cookies

Når du handler på Cykelpartner.dk accepterer du samtidig at vi anvender cookies. Du kan blokere eller slette cookies, ved at trække dit samtykke tilbage eller slå dem fra i din browsers indstillinger (se guide her).

Du skal dog være opmærksom på, at fravælgelse eller sletning af cookies, kan have betydning for din brug af funktioner og services på Cykelpartner.dk. Du kan læse mere om vores cookie politik her.

Returret og returnering

Når du handler hos Cykelpartner.dk har du altid 365 dages returret.*

Vælger du at gøre brug af returretten, skal du udfylde vores returformular, inden produktet sendes retur til os.

For at få refunderet det fulde beløb, er det vigtigt at produktet returneres i samme stand som du modtog den, inkl. produktets original emballage, som ligeledes skal være intakt. Det betyder i praksis, at f.eks. tøj ikke må lugte af sved, parfume, røg eller lign og at emballagen ikke må være revet i. Vi refunderer ikke penge for brugte eller beskadigede produkter.

Hvis produktets originale emballage (ikke den brune papkasse fra Cykelpartner) er revet itu eller beskadiget med eksempelvis tape, pakkelabel eller lignende, vil vi foretage en rimelig reducering i det beløb vi refunderer til dig.

Returnering via forsendelse

Vi anbefaler at du pakker din returpakke forsvarligt inden afsendelse, da du bærer det fulde ansvar for forsendelsen, indtil den er modtaget hos os. Af samme grund anbefaler vi at du gemmer din afsendelseskvittering, indtil returneringen er helt afsluttet.

Når din returpakket er ankommet hos os, vil du indenfor 1-5 hverdage modtage en mail med bekræftelse på, at beløbet er ført tilbage til dit betalingskort. Vi tilbagefører altid beløbet til det betalingskort der er anvendt til gennemførsel af ordren. Ønsker du pengene refunderet til et andet kort, skal du blot notere konto- og registreringsnummer i returformularen eller vedlægge en seddel i din returpakke.

Din returpakke skal sendes til følgende adresse:

Cykelpartner.dk A/S
Industrivej 9, Jebjerg
7870 Roslev

Bemærk følgende:

  • Udgifterne til forsendelse betales altid af kunden, medmindre returneringen skyldes en fejl fra Cykelpartner.dk A/S' side.
  • Vi modtager udelukkende pakker, der sendes direkte til vores adresse og afhenter IKKE pakker der leveres til udleveringssteder.
  • Varer der returneres til Cykelpartner.dk A/S pr. efterkrav, vil blive nægtet i modtagelsen.
  • Pakker sendt pr. anbefaling/rekommanderet, med forsikring og lignende tillægsydelser modtages - men udgifter hertil dækkes ikke af Cykelpartner A/S.
  • Pakkens længste side skal være mindre end 90 cm og pakken ikke må veje mere end maks. 20 kg. - Kontakt vores kundeservice, hvis din returpakke er større end dette.

Bemærk: Hvis du ønsker at returnere en cykel, skal du læse afsnittet "Særligt vedr. returret og returnering af cykler" nederst på siden.

Returnering via fysisk butik

Du har mulighed for selv at indlevere din returpakke hos Cykelpartner eller i en Design Cykler butik, helt uden omkostninger. Husk altid at medbringe dit ordrenummer. 

Du kan finde din nærmeste Design Cykler butik her eller indlevere pakken til

Cykelpartner A/S
Industrivej 9
7870 Roslev

(Indlevering kan ske mandag-torsdag: 8-16, fredag: 9-15).

Vi behandler din returpakke hurtigst muligt. Returnerer du til Cykelpartner vil det typisk være indenfor 1-3 hverdage, mens det hos Design Cykler tager 5-7 hverdage.

*Særlige forbehold vedr. returret på cykler 

Vores cykler er desværre undtaget fra vores 365 dages returret. Når du køber en cykel har du 14 dage til at fortryde købet – gældende fra den dag cyklen overleveres til dig (Børnecykler dog 365 dage).

Hvis du fortryder dit køb, skal du udfylde vores returformular og returnere cyklen indenfor 14 dage*. Du kan returnere cyklen på én af følgende måder:

  • Sende cyklen retur med fragtmand til en af vores Design Cykler butikker (du er selv ansvarlig for at dække omkostningerne)
  • Selv aflevere cyklen i en af vores Design Cykler Butikker

Vi anbefaler at du returnerer cyklen i samme emballage som du modtog den i. Du bærer det fulde ansvar for cyklen, indtil den er modtaget hos os. Returnerer du via fragtmand, anbefaler vi derfor at du gemmer kvitteringen, indtil returprocessen er helt afsluttet.

Det er væsentligt at cyklen leveres tilbage i ubrugt stand, da du eller ikke kan forvente at få det fulde beløb retur. Hvis cyklen bærer præg af brug eller har ridser/skrammer fra montering af cykellås, skærmsæt, støtteben mm. vil vi foretage en reducering i dit returbeløb. Evt. værdiforringelse fastsættes af den Design Cykler butik cyklen er returneret til. 

Du kan forvente at pengene tilbageføres til dit betalingskort indenfor 7-10 hverdage.

Fortrydelsesretten bortfalder ved køb af nedenstående produkter

Hvis du køber et af nedenstående produkttyper, accepterer du samtidig at din returret bortfalder.

  • Fødevarer: Af hensyn til din og andres fødevaresikkerhed, er det desværre ikke muligt at returnere energiprodukter eller andre former for fødevarer.
  • Specialfremstilling: Hvis du bestiller et produkt som kræver specialfremstilling, accepterer du samtidig at din returret bortfalder. Det kan være produkter med et personligt præg, som f.eks. tryk på beklædning eller lign.

Drejer din returnering sig om en reklamation, kan du læse mere om returnerings af en reklamationsvare under afsnittet "Reklamation".

Reklamation

Når du handler på Cykelpartner.dk er du selvfølgelig sikret to års reklamationsret, i henhold til gældende dansk lovgivning.

Hvis du skulle være så uheldig at modtage et beskadiget produkt eller at dit produkt går i stykker indenfor de første 24 måneder, skal du oprette en reklamation. Du har pligt til at reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, du har opdaget fejlen/manglen. Hvis du reklamerer indenfor de første to måneder efter fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du skal altid kontakte Cykelpartner.dk’s kundeservice på telefon eller mail, inden du sender produktet retur til os. Her vil vi bede dig beskrive fejl eller mangler og evt. sende billede- eller video materiale som illustrerer fejlen. I de fleste tilfælde vil du blive bedt om sende produktet retur til os, så vi har mulighed for at inspicere produktet og evt. udbedre fejlen hvis det er muligt.

Vi anbefaler at du pakker din reklamation forsvarligt inden afsendelse, da du bærer det fulde ansvar for forsendelsen, indtil den er modtaget hos os. Af samme grund anbefaler vi at du gemmer din afsendelseskvittering, indtil returneringen er helt afsluttet.

Reklamation af et 2. sortering produkt

Du har naturligvis helt de samme rettigheder når du køber et 2. sorteringsprodukt. Dog gælder reklamationsretten ikke på de fejl og mangler du har fået oplyst i forbindelse med købet.

Forbehold vedr. fejl og mangler ved produktbeskrivelser

På Cykelpartner.dk opgiver vi beskrivelse, produktspecifikationer (og størrelsesguides, hvis dette er relevant) på vores produkter. Disse data angives ud fra producenternes egne angivelser og vi kan derfor ikke påtage os ansvaret for uoverensstemmelser mellem disse data.

Vær opmærksom på, at der kan forekomme små farveforskelle i forhold til det du ser på Cykelpartner.dk og produktet du modtager. Dette er i høj grad afhængig af din skærms indstillinger og kvalitet, og vil derfor ikke blive betragtet som en fejl fra vores side.

Hvis en vare ikke lever op til dine forventninger ud fra ovenstående, kan du naturligvis altid gøre brug af vores 365 dages returret. Omkostningerne vedr. forsendelse vil dog ikke blive refunderet i dette tilfælde (hverken i forbindelse med levering eller returnering).

Obs vedr. cykler fra Trek: Trek forbeholder sig retten til at udskifte udstyr, herunder gear, kassette, kæde mm. Vi kan derfor ikke garantere at cykler leveres med de specifikke komponenter, som er beskrevet i produktteksten.

Du har altid ret til at klage over vores afgørelse

Hvis du er uenig i vores afgørelse, har du selvfølgelig mulighed for at indgive en klage.

Er du bosiddende i Danmark kan du kontakte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du indgive klagen her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores mailadresse som er, info@cykelpartner.dk.

Gavekort

Det er muligt at købe gavekort på Cykelpartner.dk. Disse kan udelukkende anvendes til køb på Cykelpartner.dk og har en gyldighed på tre år fra købsdatoen.
Gavekortet består af en unik kode, som du skal indtaste i forbindelse med et køb. Cykelpartner A/S kan ikke stilles til ansvar for misbrug eller bortkomst af koden.

Konkurrencer og kampagner 

Konkurrencer

Cykelpartner.dk afholder med jævne mellemrum konkurrencer. Disse finder som regel sted på enten Cykelpartner.dk, via nyhedsbrev, Facebook, Instagram eller TikTok. Ved enhver konkurrence oplyser vi præmiens værdi, antallet af præmier i konkurrencen, samt et sluttidspunkt for konkurrencen.

Udvælgelsesproceduren i forbindelse med at finde en vinder kan variere (de kan både være tilfældighedsprægede og præstationsprægede). Når vinderen/vinderne er fundet, kontakter vi vedkommende via telefon, mail eller via en privat besked på de sociale medier*, alt efter hvilke kontakt oplysninger vi har tilgængelig. Offentliggør vi vinderen af konkurrencen, gør vi det altid indenfor gældende regler. 

Hvis vinderen ikke reagerer på vores henvendelse indenfor 14 dage, forbeholder vi os retten til at trække en ny vinder i konkurrencen. Hvis ikke andet er angivet, så sendes præmien direkte til vinderen umiddelbart efter konkurrencen er afsluttet.

Nogle af vores konkurrencer kræver at du tilmelder dig med mail eller telefonnummer. Dette efterspørger vi med henblik på at sende dig mails med nyheder og gode tilbud, samt sms’er ved store kampagner. Du kan til enhver tid framelde dig disse mails og sms’er, ved at følge instruktionerne nederst i beskederne.

Hvis du vinder

*Cykelpartner.dk vil altid kontakte dig privat hvis du er den heldige vinder af en af vores konkurrencer - enten via telefon, mail eller en privat besked i din indbakke på et socialt medie. Vær opmærksom på at der florerer en masse svindel/falske beskeder på de sociale medier, hvor svindleren oplyser i kommentarfeltet at du er vinder af konkurrencen. Kommentarer som disse vil altid være svindel, med mindre du modtager en privat besked.

Vær opmærksom på at præmier ikke kan ombyttes til hverken kontanter eller andre produkter. 

Kampagner

Vi afholder med jævne mellemrum kampagner på Cykelpartner.dk. hvor vi tilbyder vores kunder en gratis gave i forbindelse med et køb. Under disse kampagner er det tydeligt beskrevet at kunden selv skal tilføje det gratis produkt til deres kurv.

Hvis kunden overser dette eller glemmer at tilføje produktet til kurven, så tabes retten til at modtage produktet, og Cykelpartner.dk eftersender derfor ikke produktet.

Cykelpartner.dk tager følgende forbehold i forbindelse med kampagner og gaver:

  • Produktet findes ofte i en begrænset mængde og kan derfor være udsolgt inden kampagnens udløb. I disse tilfælde modtager kunden ikke en erstatnings produkt som kompensation.
  • Produktets specifikationer kan ændres undervejs i kampagnen.

Ophavsret til tekst- og billede materiale

Alt tekst på Cykelpartner.dk (herunder produkttekster, kategoritekster, brandtekster m.m.) må under ingen omstændigheder kopieres og anvendes, hverken af forhandlere eller privatpersoner. Skal du anvende en tekst fra Cykelpartner.dk, skal teksten ALTID omskrives inden brug. Hvis en tekst kopieres og anvendes kommercielt, vil du blive kontaktet i forhold til brud på ophavsretten. Som kunde har du heller ikke ret til at anvende billeder og videoer mm. fra Cykelpartner.dk.

Ansvar og forbehold

Handel på Cykelpartner.dk A/S kan kun finde sted, hvis brugeren erklærer sig indforstået med de betingelser og vilkår, der gælder for handel hos Cykelpartner.dk A/S. For at handle hos Cykelpartner.dk A/S skal brugeren være fyldt 18 år.

Cykelpartner.dk A/S, herunder ejere, ledere og ansatte samt samarbejdspartnere, leverandører og andre involverede parter kan ikke garantere, at Cykelpartner.dk A/S til hver en tid vil være fejlfri og i fuld funktion. Cykelpartner.dk A/S kan ikke drages til ansvar for resultater, der er afstedkommet ved brug af cykelpartner.dk, såsom problemer med internetforbindelse eller opkobling samt ved anvendelse af ikke-tidssvarende computere eller programmer.

Cykelpartner.dk A/S kan ikke drages til ansvar for problemer såsom forsinkelser eller virus, der er opstået som følge af brug af e-mail eller downloads. Cykelpartner.dk A/S tager forbehold for enhver form for fejl, unøjagtighed eller uaktualitet, der kan være opstået i forbindelse med opdatering og upload på Cykelpartner.dk.

Cykelpartner.dk A/S er underlagt de til enhver tid gældende love og regler om produktansvar i Danmark og EU.

Whistleblowerpolitik

CYKELPARTNER A/S, 18556839 har en gyldig whistleblower-platform, der er i overensstemmelse med EU's whistleblower-direktiv. Platformen er designet til at give en sikker og fortrolig kommunikationskanal til rapportering af mistænkte overtrædelser af EU-lovgivningen eller andre ulovlige aktiviteter. Platformen tilbyder en sikker online portal for ansatte og andre interessenter til at indberette eventuelle bekymringer anonymt. Disse bekymringer gennemgås og undersøges derefter af et dedikeret team af professionelle. Platformen inkluderer også yderligere foranstaltninger for at sikre whistleblowers beskyttelse, såsom sikre kommunikationskanaler, vejledning og støtte til whistleblowere, samt sikring af at whistleblowers identitet forbliver fortrolig. Du kan læse hele vores whistleblower politik via denne PDF. 

Platformen kan tilgås på https://whistlepilot.dk/portal/8a500e08-1911-4748-8962-28a8742c209b

Handelsbetingelser særligt for B2B kunder

Når du handler som B2B kunde afviger dine handelsbetingelser fra handelsbetingelserne til vores B2C kunder. For B2B kunder gælder følgende ændringer:

  • Priser: Som B2C kunder - dog vises vores forhandlerpriser ekskl. moms når du er logget ind på din konto. Momsen tillægges under købsprocessen.
  • Rabatkode/Voucher: Som B2B kunde er det ikke muligt at anvende rabatkoder (også kaldet voucher).
  • Returret: Som B2C kunder - dog har du kun 14 dages returret på samtlige produkter.
  • Rettigheder til tekst og billeder: Når du er oprettet som forhandler hos Cykelpartner.dk har du rettigheder til at anvende vores produktbilleder, med henblik på videresalg af produktet. Du må under ingen omstændigheder anvende vores tekst materiale, med mindre teksten omskrives og ikke kan forveksles med Cykelpartner.dk's originaltekst. Hvis en tekst kopieres og anvendes kommercielt, vil du blive kontaktet i forhold til brud på ophavsretten.
  • Forudsætning for at forblive forhandler: Hvis du køber for mindre end kr. 5.000,00 ekskl. moms over en periode på 12 måneder, vil din adgang som forhandler automatisk blive annulleret.

Cykelpartner.dk tager ikke imod henvendelse fra dine slutkunder. Vi tager udelukkende imod henvendelse fra dig som forhandler. Vi henviser til det velkomstbrev du modtog i forbindelse med indgåelse af forhandleraftalen.

Sidst ændret 22. oktober 2024.