Reklamation

Hvis du skulle være så uheldig at modtage et beskadiget produkt eller at dit produkt går i stykker indenfor de første 24 måneder, skal du oprette en reklamation. Hvis varen er beskadiget allerede ved modtagelse, er din klagefrist på 14 dage, fra tidspunktet hvor du har modtaget pakken.

Sådan foretager du en reklamation

  1. Kontakt vores kundeservice via 39 40 31 31 eller info@cykelpartner.dk og beskriv problemet. Reklamerer du via mail opfordrer vi dig til at medsende billeder eller video af problemet, såfremt det giver mening. Det vil vi i de fleste tilfælde også bede dig om når du kontakter os over telefon.
  2. Afvent svar på din reklamation. Du vil modtage svar indenfor 1-3 hverdage.

Vigtig information vedr. produkter fra Garmin, Tacx og Wahoo

  • Garmin og Tacx
    Alle henvendelser vedrørende reklamation af et Tacx eller Garmin produkt skal foregå direkte gennem Garmin. Du kan kontakte Garmins kundeservice på telefonnummer 70 71 64 01, hvor de sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage.
  • Wahoo
    Alle henvendelser vedrørende reklamation af et Wahoo produkt skal foregå gennem Wahoo via dette link. Al kommunikation til Wahoo skal foregå på engelsk. (Vores egen kundeservice hjælper dig selvfølgelig gerne, hvis dette ikke er muligt for dig).

Hvis reklamationen bliver godkendt

Hvis vi godkender din reklamation sker følgende (i kronologisk rækkefølge):

  1. Vi forsøger at afhjælpe problemet ved at udbedre fejl og mangler på produktet
  2. Kan vi ikke udbedre fejl og mangler vil du få tilsendt et nyt produkt
  3. Er produktet ikke længere på lager vil du blive tilbudt et afslag (hvis dette er relevant i forhold til produktet)
  4. Hvis problemet ikke kan løses via ovenstående punkter, vil du få dine penge retur. 

 

Returnering af din reklamation

Hvis vi godkender din reklamation vil du oftest blive bedt om at sende produktet retur til os. Returneringen skal selvfølgelig være omkostningsfri for dig og derfor vil du få tilsendt en forudbetalt returlabel til GLS (via mail), som du skal printe og sætte på din returpakke. Vi dækker desværre ikke evt. udgifter til emballage.

Vi anbefaler at din reklamation pakkes forsvarligt, da du bærer det fulde ansvar for forsendelsen, indtil den er modtaget hos os. Af samme grund anbefaler vi at du gemmer din afsendelseskvittering, indtil reklamationen er afsluttet.

Vigtigt: Det er vigtigt at du kontakter vores kundeservice inden du returnerer produktet, da en reklamationen først skal godkendes. Sender du et produkt retur til os uden forudgående aftale, vil du ikke blive kompenseret for dine fragtudgifter.

 

Du har selvfølgelig ret til at klage over vores afgørelse

Såfremt du er uenig i vores afgørelse har du selvfølgelig mulighed for at indgive en klage.

Er du bosiddende i Danmark kan du kontakte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du indgive klagen her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores mailadresse som er, info@cykelpartner.dk.