Returnering af varer

Hos Cykelpartner.dk får du en udvidet returret, som giver dig 365 dage til at fortryde dit køb.

Er du af en eller anden årsag ikke tilfreds med dit køb, kan du returnere dine varer indenfor 365 dage.
Hvis du vælger at returnere en vare, og årsagen til returneringen ikke er en fejl begået af Cykelpartner.dk ApS, står du selv for forsendelsesomkostningerne.

Produktet skal være intakt og i ubrugt stand (eksempelvis må tøj ikke lugte af sved, parfurme m.m.), derudover skal al originalemballage medsendes i ubeskadiget tilstand. Vi refunderer ikke pengene for brugte eller beskadigede varer.
Hvis den originale emballage (ikke den brune papkasse fra Cykelpartner) er beskadiget med eksempelvis tape, pakkelabel eller lignende, vil der være et afslag i prisen.

Bemærk desuden, at vi af hensyn til fødevaresikkerhed ikke tager fødevarer retur.

Hvis du er forhandler hos Cykelpartner.dk, har du 14 dages returret, og ikke 365 dage som privatpersoner har.

 

Ønsker du at returnere skal du gøre følgende:

Hvis du vil returnere en eller flere varer, skal du starte med at udfylde en formular med de varer du ønsker at returnere. Det sikrer at vi har de korrekte oplysninger fra dig.

UDFYLD FORMULAR HER

Pak forsvarligt varen og husk at vedlægge en seddel med ordrenummeret.

Bemærk at pakkens længste side skal være mindre end 90 cm og ikke må veje mere end maks. 20 kg. Kontakt kundeservice, hvis din vare er større end dette.

Køb nemt en returlabel (Pris kr. 45,-) hos os.

KØB RETURLABEL HER

Udgifterne ved tilbagelevering betales af kunden, medmindre returneringen skyldes en fejl fra Cykelpartner.dk ApS' side.

Labels kan printes på almindelig A4 printer. Herefter sætter du labelen forsvarligt fast på pakken uden at dække tekst og stregkode.

Returlabels købt igennem os skal indleveres til Bring.

SE BRINGS INDLEVERINGSSTEDER

Vi behandler herefter din returpakke indenfor 1-3 hverdage.

Ønsker du ikke at købe en label gennem os, skal pakken sendes til:

Cykelpartner.dk ApS
Industrivej 9, Jebjerg
7870 Roslev

Vi behandler din returpakke indenfor 1-3 hverdage.

Udgifterne ved tilbagelevering betales af kunden, med mindre returneringen skyldes en fejl fra Cykelpartner.dk ApS' side.
Vi gør dig opmærksom på, at vi kun modtager pakker, der sendes til vores adresse og ikke til udleveringssteder.
Varer, der returneres til Cykelpartner.dk ApS pr. efterkrav, vil blive nægtet i modtagelsen.
Pakker sendt pr. anbefaling/rekommandreret, med forsikring og lignende tillægsydelser modtages - men udgifter hertil dækkes ikke.

Refundering

Ønsker du pengene retur, vil pengene altid føres tilbage til betalingskortet, hvis det er muligt. Er det ikke muligt vil du blive kontaktet for at få et kontonummer.

Du har selvfølgelig ret til at prøve varen - men du må ikke tage det i brug. Det er vigtigt at varen fremstår som ny og returneres i samme stand som da du modtog den. Det betyder, at varen skal være ubrugt og intakt, samt at emballagen er i original stand. Er varen/emballagen skadet eller bærer præg af brug, vil der være et afslag i refunderingen.

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen.

Ombytning

Ønsker du at bytte en vare, som du har fået i en forkert model, farve eller størrelse, skal du blot returnerer den/de varer, du ønsker at bytte og selv bestille en ny. 

Når du ønsker at ombytte til en anden vare, skal du returnere den købte vare og selv bestille den nye vare du ønsker. Vi udbetaler pengene for den returnerede vare, når vi har modtaget den.

Reklamation

Er din vare defekt, eller har du en anden reklamation, bedes du altid kontakte os, før du sender varen retur. Vi betaler udgiften til din fragtomkostning og opretter en returlabel til dig, så du slipper for udgiften. Vi betaler ikke penge for emballage.

Enkelte varer har særlige regler for reklamation, som kan ses nedenfor.

Særlige reklamationer

Hövding 2+3
Ved reklamation af Hövding 2 og Hövding 3 skal der udfyldes en reklamationsformular. Returner venligst denne formular elektronisk og afvent svar fra os. Denne kan hentes her: Hövding reklamationsformular
Vi har samlet nogle af de ofte stillede spørgsmål til Hövding 3 som kan ses her: Har du problemer med din Hövding 3?

Bkool hometrainere
Al henvendelse vedrørende reklamation af en Bkool hometrainer, skal foregå direkte gennem Bkool. Deres servicemindede kundeservice sidder klar til at hjælpe dig videre via dette link: https://support.bkool.com/hc/en-us. Vi gør opmærksomt på, at kommunikationen med Bkool skal foregå på engelsk eller spansk. (Vores egen kundeservice hjælper dig selvfølgelig gerne, såfremt du ikke har mulighed for at kommunikere på disse sprog).

Garmin og Tacx
Alle henvendelser vedrørende reklamationer af et Tacx eller Garmin produkt, skal foregå direkte gennem Garmin. Deres servicemindede kundeservice sidder klar til at hjælpe dig på tlf. 7071 6401 og vil hjælpe dig videre i forløbet.

Wahoo
Al henvendelse vedrørende reklamation af et Wahoo produkt, skal foregå direkte gennem Wahoo. Deres servicemindede kundeservice sidder klar til at hjælpe dig videre via dette link: https://eu.wahoofitness.com/contact, og svarer indenfor 24 timer.
Vi gør opmærksomt på, at kommunikationen med Wahoo skal foregå på engelsk. (Vores egen kundeservice hjælper dig selvfølgelig gerne, såfremt du har svært ved at kommunikere på engelsk).